Πολλά έχουν ειπωθεί για την παιδική ηλικία του ανθρώπου και σαφώς πολλές είναι οι σχολές όπως η συμπεριφοριστική αλλά και η ψυχαναλυτική όπου υποστηρίζουν ότι στην συμπεριφορά και μετέπειτα εξέλιξη του ατόμου πολύ σημαντικό ρόλο παίζει πάνω από όλα η περίοδος ανάπτυξης του ατόμου από τη γέννηση του μέχρι και το τέλος της εφηβείας του.
Σαφώς αυτό ο εναλλακτικός θεραπευτής δεν θα πρέπει ποτέ να το ξεχνά πόσο μάλλον αυτός που χρησιμοποιεί σαν βοηθητικό εργαλείο την αστρολογία.
Πολύ σημαντικό στοιχείο για να μπορέσει ο θεραπευτής να κάνει σωστά τη δουλειά του είναι να υπάρξει μία συνέντευξη η οποία και θα βοηθήσει το άτομο να μπορέσει να καταλάβει περισσότερα γύρω από τις καταβολές του ατόμου. Πολλές φορές όμως η ίδια η συνέντευξη δεν μπορεί να δώσει στοιχεία για το μακρινό παρελθόν γιατί το άτομο δεν μπορεί να θυμάται ή γεγονότα όπου λόγω της έντασης τους σόκαραν το άτομο όπου το οδήγησαν στο να ξεχάσει το γεγονός. Πολλές φορές αυτό που συμβαίνει επίσης είναι να θυμάται ένα άτομο μία κατάσταση ελάχιστα και να γεμίζει τα κενά με τις τωρινές πεποιθήσεις και εμπειρίες του κάτι που μπορεί να κάνει τα πράγματα ακόμη πιο πολύπλοκα.
Πολλές μάλιστα είναι οι φορές όπου ένα πρόσωπο δεν αντιλαμβάνεται καν το πρόβλημα όπως για παράδειγμα ο ίδιος είμαι μάρτυρας περιστατικού όπου το άτομο αρχικά αρνούνταν ότι βρισκόταν κάτω από καταπιεστικούς γονείς και σταδιακά μέσα από αρκετή προσπάθεια άρχισε να ανακαλύπτει ζητήματα που είχε το ίδιο αποκρύψει γύρω από την οικογενειακή του κατάσταση.
Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό καταρχάς να μπορέσει ο θεραπευτής να επικεντρωθεί εν μέρει στα βιώματα και τις ψυχολογικές καταστάσεις που βιώνει το παιδί στα πρώτα χρόνια της ζωής του γιατί αυτά ακόμη και ασυνείδητα χρωματίζουν σε ένα μεγάλο βαθμό τη ζωή του ατόμου.
1. Οι πρώτες διελεύσεις
Το άτομο με το που γεννηθεί θα αρχίσει να βιώνει τις πρώτες διελεύσεις του. Οι διελεύσεις από 1 χρονών μέχρι και 7 είναι οι πλέον σημαντικές και από ένα άτομο με γνώση αστρολογίας μπορούν να γίνουν εργαλείο σημαντικής κατανόησης του ατόμου που έχει απέναντι του.
I) Πλούτωνας
Τα άτομα με έντονο Πλούτωνα σε μία τόσο ευαίσθητη χρονική στιγμή της ζωής τους αντιλαμβάνονται τη ζωή τους πολύ διαφορετικά από ότι τα άλλα τα παιδιά. Αυτό είναι κατανοητό αν σκεφτούμε ότι έχουμε την πολύ ευαίσθητη παιδική ηλικία να γίνεται ένα με τον Πλανήτη του Θανάτου. Έτσι σε ένα μεγάλο βαθμό τα παιδιά αυτά δεν μπορούν παρά να σοβαρέψουν πριν από την ώρα τους και να αποκτήσουν “Σκορπίσια» χαρακτηριστικά ακόμη και όταν ο χάρτης τους δεν έχει καμία σχέση με αυτό το ζώδιο. Σαφώς είναι άτομα που θα εμβαθύνουν πολύ στη ζωή τους αλλά κατά τη διάρκεια της περιόδου που θα βιώσουν τον Πλούτωνα θα συμβούν τεράστιες κρίσεις στη ζωή τους. Μία από αυτές είναι ο θάνατος ακόμη και γονέα όπου και θα σημάνει το συναισθηματικό σοκ για το άτομο. Άλλες φορές μπορεί το παιδί να γίνει θύμα μίας καταπιεστικής συμπεριφοράς ακόμη και σεξουαλικής παρενόχλησης και βιαιοπραγίας. Τέλος η Παρουσία του Πλούτωνα σε αυτή τα θέση μπορεί να οδηγήσει σε συναισθηματικές κρίσεις την οικογένεια και να υπάρξει ο φόβος του αποχωρισμού. Σαφώς το άτομο με αυτές τις διελεύσεις μπορεί να δεχθεί και άλλα γεγονότα μπορεί ακόμα και απλά, ο ίδιος όμως μέσα στο φαινομενολογικό του πλαίσιο θα βιώσει μία πολύ σημαντική κρίση που θα τον αλλάξει ριζικά και θα τον κάνει σταδιακά στη ζωή του να εμβαθύνει ακόμη περισσότερο.
II) Ποσειδώνας
Με τον Ποσειδώνα το άτομο αρχίζει συνήθως να χάνετε από το περιβάλλον του και αρχίζει να γίνεται ιδιαίτερα εσωστρεφές, αυτή η εσωστρέφεια είναι συνήθως τόσο μεγάλη όπου συναντάμε παιδιά με ιδιαίτερη προβληματική κοινωνική συμπεριφορά. Επίσης είναι τα παιδιά που μπορεί να βιώσουν ιδιαίτερη άσχημη συμπεριφορά μέσα στο σχολικό περιβάλλον καθότι επειδή τα παιδιά δεν έχουν μάθει ακόμη να χρησιμοποιούν κανόνες κοινωνικής ισότητας αλλά περισσότερο ζούγκλας λόγω της σκληρότητας τους μπορούν πραγματικά να τσακίσουν τη ψυχολογία ενός παιδιού που μπορεί να είναι στην ίδια ηλικία με αυτά. Με τον Ποσειδώνα επίσης υπάρχει συνήθως ένα λανθάνον οιδιπόδειο στο αγόρι και γενικότερα μία όχι ιδιαίτερα υγιής σχέση μεταξύ του παιδιού και των γονιών που αν δεν προσεχθεί μπορεί να λειτουργήσει και καταστροφικά για την μετέπειτα ζωή του ατόμου καθώς στους τομείς που θα γίνει η όψη αστρολογικά θα υπάρχει ένας μόνιμος φόβος, μία τάση φυγής και έλλειψη δυνατότητας υγιούς βίωσης του οίκου. Για παράδειγμα αν ο διελαύνων Ποσειδώνας κάνει έντονες όψεις στο χάρτη από τον 7ο οίκο, το παιδί είναι σαφώς δεδομένο ότι θα βιώσει πολύ προβληματικές καταστάσεις στον τομέα των σχέσεων του αν δεν προσεχθεί.
III) Ουρανός
Με τον Ουρανό οι έντονες διελεύσεις μέσα στο χάρτη ενός μικρού ατόμου τα πράγματα μπορεί να είναι δύσκολα. Σε πολύ μικρές ηλικίες έχει ακόμη θεωρηθεί ότι είναι υπεύθυνος για δύσκολες ασθένειες ψυχικές όπως ο αυτισμός ή το σύνδρομο Aspenger, από την άλλη πολλές φορές ο Ουρανός μπορεί να φέρει ξαφνικές αλλαγές στο παιδί όπως μετακομίσεις που να το αποδιοργανώσουν και να μην μπορεί να νοιώσει κάπου ασφαλής. Μέσα στο σπίτι μπορεί να επικρατούν πολύ σημαντικές εντάσεις η παράξενες καταστάσεις ενώ μπορεί ακόμη και να υπάρχουν προβλήματα όπως ένα διαζύγιο ή ένα σοβαρό ατύχημα στη ζωή του που να δημιουργήσει πρόβλημα στην ανάπτυξη του.
Ο Ουρανός είναι πλανήτης που χρειάζεται προσοχή γιατί επίσης μπορεί να φέρει μία έντονη κινητικότητα, δυσκολίες όπως το ADHD μπορεί να οδηγήσουν το παιδί να μην μπορεί να συγκεντρωθεί εύκολα κάπου ή να υπάρξουν προβλήματα όπως η δυσλεξία αλλά και η δυσκολία αφομοίωσης. Σαφώς με την ανάπτυξη πια της τεχνολογίας οι επιρροές του Ουρανού μπορούν να προσαρμοστούν κάπως αλλά παραμένουν να έχουν τα δύσκολα τους σημεία.
IV) Κρόνος
Ο Κρόνος σε έντονη σχέση με το ωροσκόπιο σε παιδική ηλικία είναι δύσκολος.
Αυτό που μπορεί να φέρει αρχικά είναι σημαντικά προβλήματα με την πατρική φιγούρα. Εκεί έχουμε η ένα πατέρα που μπορεί να παρατήσει την οικογένεια, έναν πατέρα που μπορεί να πεθάνει νωρίς και έναν πατέρα που γενικότερα είναι αδύναμος για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις μέσα στο σπίτι. Επίσης πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε μελαγχολία, κατάθλιψη ή μία γενικότερη φοβία του παιδιού για να μπορέσει να νοιώσει άνετα με πράγματα που άλλα παιδιά τα θεωρούν δεδομένα.
Σαφώς το παιδί μπορεί να βιώσει ένα ιδιαίτερο άγχος το οποίο δεν θα μπορέσει εύκολα να το διαχειριστεί λόγω της ηλικίας του.
Κάποιες φορές μπορεί το άτομο να πρέπει να αναλάβει δυσανάλογες ευθύνες για την ηλικία του η να περάσει πάρα πολύ δύσκολα από οικονομικής πλευράς χρόνια οπότε και θα νοιώσει ότι δεν έχει όσα έχουν τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του.
(Οι πλανήτες που αναφέρονται παραπάνω σαφώς εκφράζονται έτσι σε προβληματικές όψεις και οίκους ως προς τα ζητήματα τους και όχι απλά με την παρουσία τους στις διελεύσεις του ατόμου)
2o Μέρος
Ένας γνώστης αστρολογίας μπορεί να καταλάβει αρκετά στοιχεία γύρω από το την ανάπτυξη ενός ατόμου. Η σπουδαιότητα βέβαια αυτού είναι πολύ μεγάλη αν κοιτάξουμε όλη την ψυχολογική βιβλιοθήκη από τις αρχές της μέχρι και σήμερα που θεωρεί ότι η ανάπτυξη του ανθρώπου παίζει καίριο σημείο για την μετέπειτα εξέλιξη του.
Πολλές φορές λοιπόν ένα ζήτημα στην πρώιμη ανάπτυξη του ατόμου μπορεί να σημάνει πολλά προβλήματα.
Ο Δίας και ο Κρόνος σαν κοινωνικοί πλανήτες παίζουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο μιας και αποτελούν ουσιαστικά την κοινωνική επιρροή και συνθήκη με την οποία θα μεγαλώσει το κάθε παιδί. Ας μελετήσουμε λοιπόν αυτούς τους δύο πλανήτες ξεχωριστά.
ΚΡΟΝΟΣ
Ο Κρόνος αποτελεί το κοινωνικό πλαίσιο κάθε αυτό. Ο Κρόνος είναι το νοητό σύνορο που έχουμε οι άνθρωποι. Ο Κρόνος αποτελεί πάντα τα κοινωνικά πλαίσια τα οποία ένα άτομο κινείται και πως θα αντιδράσει σε αυτά. Επίσης καταλαβαίνουμε με τον Κρόνο πόσο το άτομο θα μπορέσει να το στηρίξει η κοινωνία και το οικογενειακό του περιβάλλον.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να προσέξουμε τους κύκλους αυτού τα πρώτα 19 χρόνια ζωής του ατόμου.
7 ετών Πρώτο τετράγωνο Κρόνου διελαύνων με Κρόνο γενέθλιο.
Σε αυτή τη φάση το άτομο έρχεται σε μία κατάσταση κατανόησης του περιβάλλοντος του και αρχίζει να κατανοεί περισσότερο το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται. Το πρώτο τετράγωνο δεν είναι ποτέ μία ήρεμη διαδικασία είναι μία κατάσταση που απαιτεί σημαντική πάλη για τον ίδιο τον άνθρωπο. Έχει παρατηρηθεί ότι αν κατά τη φάση αυτή του Κρόνου υπάρχουν και άλλες δύσκολες όψεις στο χάρτη όπου θα δέχεται και ο Κρόνος αρνητικές όψεις, παρουσιάζεται μία έλλειψη εμπιστοσύνης προς το άτομο που το κάνει να νοιώθει αρνητικά προς κάθε πρόσωπο. Η διαδικασία της ωρίμανσης ίσως γίνεται με έναν πιο επιθετικό τρόπο όπου τελικά αργότερα μπορεί να οδηγήσει το άτομο σε μία έλλειψη ανταγωνιστικότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ψυχολόγος Erik Erikson θεώρησε αυτή τη φάση ιδιαίτερα σημαντική ανάμεσα στην αποτελεσματικότητα – παραγωγικότητα και στην έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αν λοιπόν βρούμε στοιχεία στο χάρτη που να συναινούν ότι εκείνη την περίοδο το άτομο είχε περάσει από δύσκολες πλανητικές διελεύσεις θα πρέπει συμβουλευτικά να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε το άτομο να κινηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ενδυναμώσει την αίσθηση αυτοπεποίθησης του.
13 ετών Πρώτη αντίθεση Κρόνου γενέθλιο με διελαύνων.
Αυτή η φάση είναι πάρα πολύ γνωστή και την έχουμε βιώσει όλοι οι άνθρωποι. Είναι η στιγμή που κατακλυζόμαστε από διάφορες κοινωνικές εικόνες και προσπαθούμε να βρούμε ποια είναι η δική μας. Η εποχή που η εφηβεία ξεκινά και θα πρέπει σταδιακά να χτίσουμε τη δική μας ταυτότητα και να γίνομαι μία ξεχωριστή προσωπικότητα. Τα χρόνια αυτά ποτέ δεν είναι εύκολα και για όλα τα παιδιά υπάρχουν προβληματισμοί και διάφορα ερωτήματα. Μάλιστα στην κοινωνία της ελευθερίας το στάδιο αυτό έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολο αν σκεφτείτε ότι τα σημερινά παιδιά ξεκινούν ακόμη και σεξουαλικές σχέσεις σε αυτή την ηλικία. Η 1η αντίθεση του Κρόνου με τον Εαυτό του αποτελεί τη δυσκολότερη διέλευση που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος.
Αν πάμε στα στάδια του Erikson μας ενημερώνει ο Ψυχολόγος ότι το άτομο σε αυτό το στάδιο ξεκινά όντως να βρει την Ταυτότητα του και αν δεν γίνει αυτό ουσιαστικά έχει μία μακρά πορεία αποτυχιών στη ζωή του που μπορεί ακόμη και να οδηγήσει στα ναρκωτικά ή και την αυτοκτονία. Η σημασία του σταδίου της Εφηβείας έχει αποδειχθεί από διάφορες ψυχολογικές έρευνες για αυτό και θα πρέπει ο αστρολόγος να είναι πολύ προσεκτικός στο ταξίδι του στα εφηβικά χρόνια του ατόμου. Δύσκολες όψεις από διελεύσεις, προόδους και κατευθύνσεις μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντικά προβλήματα στην ανάπτυξη ενός ατόμου ενώ θετικές όψεις μπορούν να δημιουργήσουν ένα πολύ ισορροπημένο άτομο στη συνέχεια. Δεν θα πρέπει βέβαια αυτό να το συνδέεται με την επιτυχία, εξάλλου ήδη γνωρίζουμε ότι πολλοί γνωστοί άνθρωποι είχαν πολύ δύσκολα παιδικά και εφηβικά χρόνια. Το κυριότερο πρόβλημα που μπορεί να αποκτήσει ένα άτομο σε αυτό το στάδιο είναι η αμφιβολία, μέσω αυτής δεν μπορεί να πιστέψει στον εαυτό του άρα και χάνει οποιαδήποτε πιθανότητα μελλοντικής επίτευξης. Σε αυτό το πλαίσιο μία σειρά από ασκήσεις ενδυνάμωσης της Θέλησης αλλά και η σύσταση για επίσκεψη σε κάποιον ψυχολόγο μπορούν να βοηθήσουν.
ΔΙΑΣ
Ο Δίας αποτελεί τη δύναμη της έμπνευσης και μπορεί να βοηθήσει ακόμη και ένα δύσκολο ωροσκόπιο να εξελιχθεί και να προχωρήσει. Καμιά φορά όμως τελικά παρουσιάζονται περισσότερα προβλήματα όταν είναι ανεξέλεγκτος και οδηγεί σε μία κενότητα ή σκόρπιες γνώσεις που δεν μπορούν να έχουν καμία χρησιμότητα. Ο Δίας αποτελεί τη δυνατότητα μας για επέκταση και εξέλιξη, μία καλή θέση στο γενέθλιο ωροσκόπιο μπορεί να βοηθήσει το άτομο να βρει το δρόμο του γρήγορα. Μία δύσκολη θέση μπορεί να οδηγήσει σε παραπλανητικά μονοπάτια που μόνο πόνος μπορεί να υπάρξει.
Οι κύκλοι του είναι επίσης σημαντικοί και καθοριστικοί για την εξέλιξη του ατόμου.
2-3 Ετών 1ο τετράγωνο Δία διελαύνων με γενέθλιο
Είναι το στάδιο όπου το παιδί προσπαθεί να ανακαλύψει ουσιαστικά μόνο του την περιοχή που βρίσκεται. Για πρώτη φορά καταφέρνει να βγει από την κούνια του και μπορεί πια να αρχίζει να βρίσκει νέα πράγματα. Μία δύσκολη περίοδος εδώ θα μπορούσε να οδηγήσει ένα άτομο αργότερα σε μία γενικότερη φοβία για τη ζωή και το καινούρια και να το αφήσει στάσιμο. Επίσης είναι η πρώτη φάση όπου το παιδί δοκιμάζει να δει αν μπορεί να πετύχει πράγματα αυτόνομο.
6 Ετών 1η αντίθεση Δία διελαύνων με γενέθλιο.
Σε αυτό το στάδιο το άτομο αρχίζει να προσαρμόζεται σε νέες κοινωνικές συνθήκες, ουσιαστικά αρχίζει πιο έντονα από ότι στο παρελθόν να σχετίζεται με άτομα εκτός οικογενείας άρα και αναγκάζεται να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του μιας και δεν μπορεί να ακολουθεί την ίδια που έχει με τη μητέρα του και γενικότερα το κοντινό του οικογενειακό περιβάλλον. Σε αυτό το στάδιο αν υπάρχουν δύσκολες όψεις έχουμε την πρώτη κοινωνική αποτυχία, εδώ μπορεί ένα άτομο να κλειστεί αργότερα στον εαυτό του αν δεν ξεπεράσει τις δυσκολίες σε αυτό το στάδιο. Επίσης είναι το στάδιο όπου το άτομο προσπαθεί να νοιώσει κυρίαρχο στους γύρω του. Δεν είναι τυχαίο ότι η μεγαλύτερη ανταγωνιστική συμπεριφορά συνήθως παρουσιάζεται στα παιδιά. Για αυτό το λόγο δύσκολες όψεις εδώ και γεγονότα μπορεί να οδήγησαν σε κοινωνική ατροφία και έλλειψη ανταγωνιστικότητας.
12 Ετών 1η επιστροφή Δία
Πρακτικά η εφηβεία ξεκινά με την επιστροφή του Δία στο χάρτη μας και όχι με τη πρώτη αντίθεση του transit Κρόνου με τον γενέθλιο Κρόνο, απλά τότε γίνεται ακόμη πιο έντονη η σύγκρουση και ο προβληματισμός.
Για αυτό και ο Δίας κάνει την επιστροφή του ένα χρόνο νωρίτερα έτσι ώστε το παιδί να μπορεί να έχει όλα τα εφόδια για το μακρύ ταξίδι της έρευνας της ατομικότητας του και του εγώ του. Η επιστροφή 12 ετών του Δία είναι η πιο κρίσιμη του Πλανήτη και θα πρέπει ο χάρτης αυτής να μελετάται με θρησκευτική ευλάβεια από τους ψυχολόγους.
Σε αυτή τη χρονιά το άτομο επίσης δείχνει κατά πόσο μπορεί να απορροφήσει νέες ιδέες και πράγματα για να μπορέσει να εξελιχθεί στη ζωή του. Τη 1η επιστροφή του Δία θα πρέπει επίσης να τη κοιτάμε για να δούμε γενικότερα το άτομο πόσο ικανό θα είναι στο μέλλον να προωθήσει τα δικά του συμφέρονται και στόχους. Δεν είναι λίγοι οι επιτυχημένοι άνθρωποι που έχουν ένα πολύ καλό χάρτη 1ης επιστροφής Δία.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Οι αστρολόγοι πολλές φορές νομίζουν ότι ο γενέθλιος χάρτης μπορεί να τους τα πει όλα, ενώ έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι οι ταυτότητες μας και η αίσθηση του Εγώ είναι κάτι που διαμορφώνεται σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα 20 και πλέον ετών. Αυτή η διαμόρφωση συνεχίζεται σε μεγάλο βαθμό μέχρι και την πρώτη επιστροφή Κρόνου στα 29 χρόνια αλλά ακόμη και πιο μετά.
Το να θεωρούμε το άτομο ως κάτι στατικό είναι ίσως η μεγαλύτερη αμαρτία. Η μελέτη των σταδίων της ανάπτυξης ενός ατόμου από αστρολογική σκοπιά θα μπορούσε να μας κάνει πολύ πιο καλούς επαγγελματίες και με καλύτερες λύσεις για τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται.