Μάτα Χάρι – Μοιραία Γυναίκα και  Κατάσκοπος ή Αποδιοπομπαίος Τράγος 

Μάτα Χάρι – Μοιραία Γυναίκα και  Κατάσκοπος ή Αποδιοπομπαίος Τράγος 

Από τον Γιάννη Γιαλαμά

Facebook Yannis Yalamas

φωτο 1.jpg

H Mata Hari αποτελεί αναμφίβολα μια από τις πιο αινιγματικές γυναικείες φυσιογνωμίες της σύγχρονης ιστορίας. Έμεινε γνωστή ως εξωτική χορεύτρια και εταίρα, ενώ παράλληλα καταδικάστηκε για κατασκοπεία κατά την διάρκεια του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. 

Γεννήθηκε στις 7/8/1876 με το όνομα Margaretha Geertruida Zelle, στο Leeuwarden της Ολλανδίας. Αναφορικά με την ώρα γέννησής της, το astrodatabank δίνει 13:00΄ (rating AA, δηλαδή με τον πιο υψηλό βαθμό εγκυρότητας). Ο αστρολογικός της χάρτης έχει καταστρωθεί σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, αλλά με μια δική μου μικρή χρονική τροποποίηση της τάξεως των ~10΄ πριν τις 13:00΄, δηλαδή ~12:50΄ και ο λόγος θα εξηγηθεί στην συνέχεια. 

Μεγαλωμένη ως μοναχοπαίδι και “κανακεμένη” από έναν ευκατάστατο πατέρα, η ζωή της Μαργαρίτας αλλάζει δραματικά το 1889 (σε ηλικία μόλις 12 ετών), όταν ο πατέρας της κηρύσσει πτώχευση, ενώ δύο χρόνια αργότερα πεθαίνει και η μητέρα της. Με μια εντελώς διαλυμένη οικογένεια, περνάει στην προστασία του νονού της ο οποίος τη στέλνει σε σχολή νηπιαγωγών. Σαγηνευμένος από την νεαρή μαθήτρια, ο γυμνασιάρχης την πολιορκεί ερωτικά. Προς αποφυγήν σκανδάλου, αποβάλλεται η Μαργαρίτα και εγκαθίσταται στην Χάγη, ζώντας πλέον με τον θείο της. 

Στα 18 της παντρεύεται έναν αξιωματικό του Ολλανδικού αποικιακού στρατού στις τότε Ολλανδικές Ανατολικές Ινδίες (σημερινή Ινδονησία), με τον οποίο αποκτούν δύο παιδιά, ένα κορίτσι και ένα αγόρι. Το αγοράκι πεθαίνει πολύ σύντομα. Η αιτία θανάτου αποδίδεται από μερικούς σε δηλητηρίαση από την οικονόμο, αλλά η επικρατέστερη άποψη είναι ότι έχει μολυνθεί από σύφιλη που είχε ο πατέρας, η οποία μέσω της μητέρας, πέρασε στο έμβρυο. Ο γάμος της είναι τραγικός, με έναν γυναικά, αλκοολικό και κακοποιητικό σύζυγο. Το 1902 το ζευγάρι χωρίζει και το διαζύγιο βγαίνει το 1906, αλλά μαζί με αυτό και μη έχοντας πλέον οικονομική επιφάνεια και ισχύ, χάνει και την κηδεμονία της κόρης της. 

Ξeκινώντας από το μηδέν, η Μαργαρίτα αποφασίζει να μετεγκατασταθεί στο Παρίσι. Αντλώντας από τις εμπειρίες που είχε αποκτήσει στην Ινδονησία, αρχίζει σταδιακά να χτίζει μια καινούρια περσόνα, την περσόνα μιας γυναίκας στολισμένης με κοσμήματα, ευωδιασμένης με αρώματα, που μιλάει εξωτικές γλώσσες, μιας γυναίκας που χορεύει σαγηνευτικά και αισθησιακά. Αποκτά αιφνίδια φήμη και οι εμφανίσεις της στα διάφορα ιδιωτικά σαλόνια και μεγάλα θέατρα φθάνουν να είναι sold out. Προκειμένου να ασκήσει ακόμη περισσότερο μυστήριο και γοητεία, πλασάρει την εικόνα Γιαβανέζας πριγκίπισσας και κόρης βαρώνου. 

Μαζί με όλα τα παραπάνω, αποκτά και το εξωτικό ψευδώνυμο Μάτα Χάρι, που σημαίνει στην Ινδονησία “Μάτι της Αυγής/Ηλίου”. Το κοσμοπολίτικο Παρίσι ευνοεί οτιδήποτε εξωτικό και oriental, οπότε το έδαφος είναι πρόσφορο και στρωμένο για την Μαργαρίτα, που πλέον έχει επανεφεύρει τον εαυτό της ως “Μάτα Χάρι”. Όλα τα παραπάνω της ανοίγουν την πόρτα ώστε να εμπλακεί με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα (ιδίως στρατιωτικούς) οι οποίοι της προσφέρουν αφειδώς οικονομική στήριξη με αντάλλαγμα την συντροφιά της. Η καριέρα της ως χορεύτρια διαρκεί περίπου 10 χρόνια, αλλά καθώς μεγαλώνει, αρχίζει σταδιακά να χάνει έδαφος μπροστά στα νεότερα και πιο σφριγηλά κορίτσια. 

Η ουδετερότητα της Ολλανδίας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο της παρέχει την δυνατότητα να ταξιδεύει ελεύθερα από χώρα σε χώρα, κάτι που κινεί την υποψία των μυστικών υπηρεσιών διαφόρων (εμπόλεμων) κρατών. Οι Γάλλοι της προσφέρουν 1.000.000 φράγκα για να αξιοποιήσει το διεθνές δίκτυο των εραστών της, κατασκοπεύοντας τους Γερμανούς. Στην Ισπανία αποπλανεί τον Γερμανό στρατιωτικό ακόλουθο, εκμαιεύοντας του απόρρητα έγγραφα. Εκείνος με τη σειρά σου υπονοεί στους δικούς του ότι η Μάτα Χάρι αποδέχθηκε να κατασκοπεύει προς όφελος της Γερμανίας. 

Με την επιστροφή της στη Γαλλία, η Μάτα Χάρι συλλαμβάνεται από τις γαλλικές μυστικές υπηρεσίες και φυλακίζεται. Δικάζεται με συνοπτικές διαδικασίες και στις 15 Οκτωβρίου 1917 εκτελείται με την κατηγορία ότι ήταν είναι πράκτορας και υπεύθυνη για το θάνατο χιλιάδων στρατιωτών. Μέχρι τέλους αρνείται πεισματικά όλες τις κατηγορίες, όπως επίσης αρνείται να της δέσουν τα μάτια στο εκτελεστικό απόσπασμα, ενώ την στιγμή του πυροβολισμού της είναι χαμογελαστή, στέλνοντας φιλιά στους εκτελεστές της. 

Η δίκη της Μάτα Χάρι ήταν απολύτως διάτρητη, δεν υπήρξε κανένα απολύτως ατράνταχτο στοιχείο. Μέχρι και σήμερα η υπόθεσή της διχάζει τους ερευνητές και ιστορικούς και οι περισσότεροι εξ αυτών πιστεύουν ότι ήταν μια δίκη οπερέτα. Η Γαλλία είχε απεγνωσμένα την ανάγκη να βρει ένα εξιλαστήριο θύμα προκειμένου να “δικαιολογήσει” τις μεγάλες απώλειες της στον πόλεμο, εν μέσω μάλιστα μιας περιόδου όπου άρχιζαν να στασιάζουν τα στρατεύματά της. Παρά ταύτα, η Μάτα Χάρι έμεινε στην ιστορία ως σύμβολο της μοιραίας, σαγηνευτικής, αποπλανητικής γυναίκας κατασκόπου. 

Μάτα Χάρι – Μοιραία Γυναίκα και  Κατάσκοπος ή Αποδιοπομπαίος Τράγος  4

Για να δούμε τι έχει να μας πει ο χάρτης από την οπτική γωνία της ελληνιστικής αστρολογίας. 

Αθροίζοντας όλες τις διακυβερνήσεις (κατοικία – έξαρση – τριπλότητες – όρια) των επτά πλανητών, των δύο θεμελιωδών γωνιακών ακμών (δηλαδή Ωροσκόπου και Μεσουρανήματος), του κλήρου της Σελήνης (Τύχης), του κλήρου του Ηλίου (Δαίμονος) και της προγενέθλιας συζυγίας (Π.Σ.) προκύπτουν τα εξής: 

Ήλιος: 9 εξουσίες

Σελήνη: 1 εξουσία

Ερμής: 6 εξουσίες

Αφροδίτη: 10 εξουσίες

Άρης: 9 εξουσίες

Δίας: 10 εξουσίες

Κρόνος: 6 εξουσίες 

Όπως βλέπουμε, τις περισσότερες εξουσίες συγκεντρώνουν η Αφροδίτη και ο Δίας (αμφότεροι από 10), ενώ αμέσως μετά ακολουθούν ο Ήλιος και ο Άρης (από 9). Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερεις παραπάνω πλανήτες είναι οι πιο δικτυωμένοι στον χάρτη. Λέγοντας δικτύωση, εννοούμε ότι οι εν λόγω πλανήτες αποκτούν βαρύνουσα σημασία και παίζουν συνεπώς πρωταγωνιστικό ρόλο, πρωτίστως τα αιτήματά τους και ακολούθως τα αιτήματα των τόπων τους οποίους καταλαμβάνουν. 

Ας δούμε πρώτα τα θεμελιώδη αιτήματα των τεσσάρων πρωταγωνιστών: 

Αφροδίτη: Η αρχή της συμφιλίωσης/συνένωσης: ευγένεια, καλαισθησία, ομορφιά, χάρη, ποιότητα, λεπτότητα, κοινωνικότητα, αγάπη, αισθησιασμός, ερωτισμός, φιληδονία. Ενέργεια μεθυστική, συμφιλιωτική, αποπλανητική και καταπραϋντική. 

Δίας: Η αρχή της επιβεβαίωσης/σταθεροποίησης: υψηλοφροσύνη, ευκαιρία, τύχη, χαρμοσύνη, γενναιοδωρία, πληθωρικότητα, ευρύτητα, γονιμότητα, δημοφιλία, διδασκαλία, εμπιστοσύνη. Ενέργεια διασταλτική, επεκτατική, θερμή και διαχυτική.

Ήλιος: Η αρχή της εκλογής/διάκρισης: ζωντάνια, ζωηρότητα, δύναμη, επιφάνεια, εξοχότητα, ορθολογισμός, ηγετικότητα, πρωτοπορία, επιρροή. Ενέργεια λαμπερή, δεσποτική και κυριαρχική. 

Άρης: Η αρχή της διάσπασης/(δια)χωρισμού: φλόγα, ένταση, επιθετικότητα, επικινδυνότητα, τόλμη, δράση, πολεμικότητα, έριδα, διαφωνία, εκρηκτικότητα, τραυματισμός. Ενέργεια, αιχμηρή, τραχιά και ρηξιγενής. 

Οι πρωταγωνιστές βρίσκονται στους εξής τόπους (τομείς) της ζωής: 

Αφροδίτη: 9ος τόπος (Οι τρεις βασικές έννοιες που ξεπηδούν από το ρήμα θεωρείν: ταξίδια, φιλοσοφία, ενατένιση. Αποκοπή από το παρελθόν και προσήλωσή σε μια ευρύτερη ομάδα με κοινές ιδεολογικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις). 

Δίας: 1ος τόπος (Πηδάλιο. Η στιγμή της γέννησης, το σημείο όπου το αφανές φανερώνεται, η εμφάνιση του φυσικού σώματος, η φυσική συμπεριφορά, η δράση του κατόχου).

Ήλιος: 10ος τόπος (Πράξεις. Υπέρβαση των εμποδίων και αντιξοοτήτων στην διαδρομή της ζωής και η πραγμάτωση των στόχων. Κάλεσμα, σταδιοδρομία, οι πράξεις μας εντός κοινωνικού συνόλου. Πώς διευθύνουμε και κατευθύνουμε τη ζωή μας). 

Άρης: 10ος τόπος (Πράξεις. Υπέρβαση των εμποδίων και αντιξοοτήτων στην διαδρομή της ζωής και η πραγμάτωση των στόχων. Κάλεσμα, σταδιοδρομία, οι πράξεις μας εντός κοινωνικού συνόλου. Πώς διευθύνουμε και κατευθύνουμε τη ζωή μας).

Από τους τέσσερεις πρωταγωνιστές, ο Δίας (1ος), ο Ήλιος (10ος) και ο Άρης (10ος) βρίσκονται σε κέντρα/πυλώνες του χάρτη, καθιστώντας τους ιδιαίτερα ισχυρούς, ενεργούς, αποδοτικούς και αποτελεσματικούς. Πλανήτες στα κέντρα (1ος/10ος/7ος/4ος) βρίσκονται σε εγρήγορση και υλοποιούνται άμεσα. Αντίθετα, η Αφροδίτη βρίσκεται στον 9ο τόπο, σε απόκλιμα, καθιστώντας την πιο ανενεργή και πιο εξασθενημένη. 

Κύριος επαγγελματικός δείκτης αναδεικνύεται ο Άρης, ως κύριος του ωροσκόπου στον τόπο των πράξεων (10ος), αλλά είναι ύπαυγος (δηλαδή κάτω από το ηλιακό φως), ενώ παράλληλα δεν έχει κανέναν τίτλο εξουσίας εκεί που βρίσκεται (στην κατοικία του Ηλίου, στην τριπλότητα του Ηλίου & Δία και στα όρια του Κρόνου). Συνεπώς η θέση του καπετάνιου (Άρη) στον 10ο δείχνει την φιλοδοξία για διάκριση, αλλά μη έχοντας καμία αυθεντικότητα (τίτλο εξουσίας), αδυνατεί να υλοποιήσει επαγγελματικά τα αιτήματά του. 

Κατά τον ίδιο τρόπο, ο Ερμής επίσης αδυνατεί να υλοποιήσει τα αιτήματά του στον επαγγελματικό στίβο (10ο), καθώς και αυτός δεν έχει κανέναν τίτλο εξουσίας. Απομένει συνεπώς ο Ήλιος στον 10ο με ισχυρούς τίτλους εξουσίας, συνεπώς αποτελεί ένδειξη ανάγκης για προβολή, λάμψη, ισχύ και διάκριση, αλλά μόνος του δεν μάς δίνει στίγμα σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα. 

Η πιο εξασθενημένη Αφροδίτη (μόνο από πλευράς ισχύος, διότι από πλευράς δικτύωσης είναι όπως είπαμε πρωταγωνίστρια), μπαίνει στο παιχνίδι για τέσσερεις βασικούς λόγους: 

1. Είναι ο πρώτος ανατολικός πλανήτης, δηλαδή είναι ο πρώτος πλανήτης που ανατέλλει πριν τον Ήλιο. Ο πρώτος ανατολικός πλανήτης (αρκεί να μην απέχει από τον Ήλιο >90ο) μπορεί, αν συνηγορούν και άλλες προϋποθέσεις, να αποτελέσει επαγγελματικό δείκτη. 

2. Εντός 7 ημερών πριν/μετά την γέννηση άλλαξε πορεία. Για την ακρίβεια, 2.4 ημέρες πριν τη γέννηση, η Αφροδίτη έκανε στάση ορθοδρόμησης, συνθήκη αυξημένης ενίσχυσής της.

3. Η πρώτη συγκλίνουσα όψη της Σελήνης (δείκτης γείωσης/υλοποίησης) είναι με την Αφροδίτη. Η σύγκλιση αυτή ενισχύεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι η σύνδεσή τους γίνεται μέσα από ζώδια στα οποία ανταλλάσσουν εξουσίες: Η Αφροδίτη είναι “αυτοχορηγούμενη” καθώς είναι η πρώτη κυρία της υδάτινης τριπλότητας σε ημερήσιο χάρτη, ενώ παράλληλα βρίσκεται στην ιδιοκτησία της Σελήνης (βρίσκεται στον Καρκίνο). Η Σελήνη με τη σειρά της βρίσκεται μεν στην κατοικία του Δία, αλλά στην έξαρση, την τριπλότητα και τα όρια της Αφροδίτης (βρίσκεται στους Ιχθύς). Υπό αυτήν την έννοια, η Σελήνη έχει ως επικυρίαρχό της (almuten) την Αφροδίτη, με την οποία κάνει και την πρώτη συγκλίνουσα όψη της.

4. Η Αφροδίτη είναι η πρώτη κυρία τριπλότητας (=χορηγία/στήριξη) της υδάτινης τριπλότητας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χορηγεί μόνο τον εαυτό της (στον Καρκίνο), αλλά επίσης την Σελήνη στους Ιχθύς καθώς και τον ωροσκόπο (πηδάλιο) στον Σκορπιό. Συνεπώς χορηγεί τον 1ο (προσωπικότητα, φαίνεσθαι), τον 5ο (χαρά, διασκέδαση, προβολή, καλλιτεχνική και δημιουργική δραστηριότητα) και τον 9ο τόπο (ταξίδια, εξωτερικό, μακρινοί τόποι). Αυτό σημαίνει ότι η Αφροδίτη “κουμπώνει” με τον ωροσκόπο, συνθήκη η οποία ενισχύεται για δύο ακόμη λόγους: α) ο ωροσκόπος της βρίσκεται στα όρια (άρμα/έδρα) της Αφροδίτης (αυτός είναι ο πρώτος λόγος που θεωρώ πως η μοίρα του ωροσκόπου της πρέπει να βρίσκεται λίγο πιο πίσω, που σημαίνει γέννηση μέχρι τις ~11:50΄), ενώ παράλληλα ο πλανήτης ασκεί ανώτερο τρίγωνο επί του ωροσκόπου.

Προς επίρρωσιν των παραπάνω και εφαρμόζοντας την τεχνική των δωδεκατημορίων, η Αφροδίτη μεταφέρεται στις 18ο29΄ του Τοξότη, στον 2ο τόπο (οικονομικά), όπου από εκεί τριγωνίζει την τριπλέτα Ηλίου-Άρη-Ερμή στον 10ο, δηλωτικό των οικονομικών απολαβών (2ος) μέσω της Αφροδίτης (καλλιτεχνική/δημιουργική/ερωτική έκφραση). 

C:\Users\virna\AppData\Local\Temp\lu112405ah47.tmp\lu112405ah70_tmp_885655ee65887137.jpg

Γενέθλιος (εσωτερικός) και δωδεκατημοριακός (εξωτερικός) χάρτης της Μάτα Χάρι. 

Επίσης, ο ωροσκόπος των δωδεκατημορίων μεταφέρεται στους Ιχθύς (η ακριβής μοίρα είναι αδύνατον να προσδιοριστεί, καθώς κάθε μοίρα δωδεκαπλασιάζεται). Σημασία έχει ότι μεταφέρεται στον 5ο τόπο του έρωτα, του θεάματος, της καλλιτεχνικής έκφρασης, με almuten όπως πάντα την Αφροδίτη. Ο αισθησιακός χορός, η εικόνα της πλανεύτρας, σαγηνευτικής και αποπλανητικής γυναίκας είναι εντελώς έκδηλα στοιχεία βάσει των δεδομένων αυτών. 

Σκάβοντας ακόμη βαθύτερα τον χάρτη, προξενεί εντύπωση πως ο κλήρος της Έξαρσης (ένας εκ των βασικών κλήρων που σχετίζονται με την διάκριση στη ζωή, μαζί με εκείνον της Τύχης, του Δαίμονος και της Βάσης), βρίσκεται στις 14ο54΄ Καρκίνου, σε απόλυτη ιδιομοιρία με την Αφροδίτη στις 14ο02΄ Καρκίνου. Ακόμη και μέσω απλής στατιστικής παρατήρησης, η πιθανότητα είναι 1:360, ήτοι 0.28 %, καθώς οι κλήροι προχωρούν με την ταχύτητα που προχωρά ο ωροσκόπος.

Όπως βλέπουμε, παρότι η Αφροδίτη βρίσκεται σε έναν μη παραγωγικό τόπο, οι παραπάνω 4 σημαντικές συνθήκες την φέρνουν πιο μπροστά στο προσκήνιο, οπότε όντας ήδη άκρως δικτυωμένη, εξωθείται σε υλοποίηση, αλλά μέσω του 9ου τόπου (η καριέρα της ήταν ουσιαστικά εκτός πατρίδας της). 

Εξετάζοντας τον χάρτη από την πλευρά της Ειμαρμένης, το Φως Αίρεσης είναι ο Ήλιος καθώς ο χάρτης είναι ημερινός. Συνεπώς ο Ήλιος αναλαμβάνει τον ρόλο του Ζωοδότη και ευρισκόμενος αυτός στην πύρινη τριπλότητα, έχει ως χορηγούς ζωής, πρωτίστως τον εαυτό του, ακολούθως τον Δία και τέλος (σε ρόλο εφεδρικού χορηγού) τον Κρόνο. Όπως είδαμε, ο Ήλιος βρίσκεται σε κεντρική (περίοπτη) θέση του χάρτη, ενώ παράλληλα έχει σημαντικούς τίτλους εξουσίας (κατοικία & πρώτος κύριος τριπλότητας). Είναι μεν στον 10ο τόπο των πράξεων, αλλά είναι παράλληλα αποκλιμακωμένος, καθώς το μεσουράνημα τον έχει ήδη προσπεράσει (λαμβάνοντας υπόψη ότι το μεσουράνημα προχωράει 1ο ανά 4΄λεπτά, σημαίνει ότι ο Ήλιος κορυφώθηκε, διήλθε δηλαδή από το μεσουράνημα, ~45΄ πριν τη γέννηση της Μαργαρίτας). 

Ο Ήλιος, ως αρχέτυπη πατρική ενέργεια, είναι πολύ τονισμένος αλλά αποκλιμακωμένος, ενώ επιπλέον βρίσκεται στα όρια του Κρόνου. Ο οποίος Κρόνος, με τη σειρά του, είναι ο πρώτος κλιμακούμενος πλανήτης στον χάρτη, καθώς θα διέλθει από το ναδίρ σε λιγότερο από μία ώρα μετά την γέννηση (πλανήτες οδεύοντας προς κορύφωση εντός της πρώτης ώρας μετά την γέννηση, βιώνονται χρονικά σύντομα στη ζωή). 

Ναι μεν ήταν η κανακεμένη κόρη ενός ευκατάστατου πατέρα (Ήλιος/Λέοντας/10ος), ο Κρόνος όμως είχε άλλα σχέδια: σύντομα θα έδειχνε το σκληρό, αναχαιτιστικό και στερητικό του ρόλο, καθώς η Μαργαρίτα πτωχεύει και από την άνετη ζωή, περνάει σε μια σκληρή ζωή, η οποία συνοδεύεται τόσο από τον χωρισμό των γονιών, όσο και από τον θάνατο της μητέρας της. Το πέρασμα του ναδίρ από το ζεύγος Κρόνου-Σελήνης είναι δηλωτικό των βιωμάτων αυτών, όπως επίσης και τον θάνατο του πρώτου της παιδιού και το ότι στερήθηκε την κηδεμονία του δεύτερου παιδιού (5ος τόπος/παιδιά).

Παρότι περίοπτος, ο ζωοδότης Ήλιος έχει ένα σοβαρό πρόβλημα: βρίσκεται στην εγγύτητά του ο Άρης, ο οποίος σε ημερινό χάρτη αναλαμβάνει τον ρόλο του εκτός αίρεσης κακοποιού. Πιο συγκεκριμένα, δεν είναι μόνο εκτός αίρεσης αλλά και εκτός συνθήκης, καθώς (εγγενώς θερμός) θερμαίνεται ακόμη περισσότερο επειδή είναι χάρτης ημέρας, βρίσκεται στο πάνω (ημερινό ημισφαίριο), ενώ παράλληλα καταλαμβάνει και αρσενικό (θερμό) ζώδιο (Λέοντας). Η ελληνιστική αστρολογία θεωρούσε πως ο Άρης είναι ο “άπιστος” κακοποιός της ημέρας, δυνάμενος να απειλήσει τον ζωοδότη της ημέρας, τον Ήλιο, όπως αντίστοιχα σε νυκτερινό χάρτη, είναι ο Κρόνος ο “άπιστος” της νύκτας, δυνάμενος να απειλήσει την ζωοδότρα της νύκτας, τη Σελήνη. Η συνθήκη αυτή αφορά τα άκρα του θερμοκρασιακού φάσματος: καύσωνας ο Άρης και παγετός ο Κρόνος, αμφότερες συνθήκες απειλούν τη ζωή. 

Στην περίπτωση της Μαργαρίτας όμως, ο Άρης παίζει τον ρόλο του πηδαλιούχου, καθώς κυβερνά το πηδάλιο (ωροσκόπο) του Σκορπιού. Όντας ύπαυγος (αφανής), κάτω από τις ακτίνες του Ηλίου (ισχύς, δύναμη, στάτους, κύρος, αξιώματα, ιθύνοντες, πολλώ δε μάλλον ευρισκόμενοι αμφότεροι στον 10ο τόπο των πράξεων και της δημόσιας εικόνας), το ζεύγος αυτό καταλήγει και γίνεται όχι μόνο προβληματικό αλλά και απειλητικό, συνθήκη η οποία ενισχύεται καθώς ο Άρης ασκεί ανώτερο τετράγωνο επί του ωροσκόπου (του σημείου της ζωής). Αυτό δείχνει ότι η ίδια η Μαργαρίτα ήταν το “όχημα” του Άρη και ότι πέραν της συμπεριφοράς που “προκαλούσε”, οι πολωμένες συνθήκες που επικρατούσαν την εποχή εκείνη (Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος), απλώς επέτειναν το πρόβλημα και κυρίως τον κίνδυνο (Άρης) της ζωής της (Ήλιος). 

Ο ωροσκόπος, η Σελήνη, ο Ήλιος, η Τύχη και η Προγενέθλια συζυγία καλούνται “τα 5 σημεία της Ζωής” . Η αξιολόγησή τους μάς δίνει πολύτιμες πληροφορίες για την ζωή, την υγεία, την ευημερία και την βιωσιμότητα. Η προγενέθλια συζυγία είναι ουσιαστικά η νέα σελήνη ή η πανσέληνος πριν την γέννηση. 

Στην Μαργαρίτα, η Σελήνη στους Ιχθύς είναι σε χάση, καθώς έχει ήδη διέλθει από την πανσέληνο. Με τον Ήλιο στο Λέοντα, η προγενέθλια συζυγία είναι η πανσέληνος που πραγματοποιήθηκε δύο ημέρες πριν την γέννησή της. Για την ακρίβεια βρίσκεται στις 13ο07΄ Υδροχόου, σε κατοικία Κρόνου και σε αντίθεση με τον εκτός συνθήκης κακοποιό Άρη. Η προγενέθλια συζυγία σε εμπλοκή με κακοποιό πλανήτη, ιδίως με τον εκτός αίρεσης και στα κέντρα αυτής, αποτελούσε κακό οιωνό για την ζωή και βιωσιμότητα του ατόμου. 

Άλλη μια επιπλέον ένδειξη απoτελεί ο κλήρος του Κρόνου, αποκαλούμενος και κλήρος της Νέμεσης, ευρισκόμενος σε κλειστή σύνοδο με την προγενέθλια συζυγία, στις 11ο04΄ Υδροχόου, συνεπώς με την ίδια εμπλοκή του Άρη. 

Ο γάμος της, όπως είδαμε και στην αρχή, ήταν μια καταστροφή. Η ενδοοικογενειακή βία έδινε και έπαιρνε από έναν ιδιαίτερα κακοποιητικό (αλκοολικό και γυναικά) σύζυγο. Με μια πρώτη ματιά, η Αφροδίτη δεν δείχνει προβληματική στον χάρτη, καθώς είναι κυρία του 7ου τόπου (γάμος). Αρχετυπικά, η Αφροδίτη συνδέεται με τον έρωτα και η ερωτική της ζωή είναι πλουσιότατη (σε γόνιμο ζώδιο και με την κυβερνήτριά της την Σελήνη στους Ιχθύς, στον 5ο των παιδιών και ερώτων (almuten η Αφροδίτη πάλι), ενώ ο κύριος έξαρσης της Αφροδίτης είναι ο (πολύ τονισμένος και κλιμακούμενος) Δίας στον 1ο τόπο. Όλα άκρως πλουσιοπάροχα μέχρι εδώ. 

Σε τέτοιες περιπτώσεiς μπορεί να είναι άκρως διαφωτιστικοί οι κλήροι, οι οποίοι αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνιστικής πρακτικής. Ο κλήρος της Αφροδίτης (Έρως) βρίσκεται στις 9ο14΄ Υδροχόου, δηλαδή σε κατοικία Κρόνου, ο οποίος Κρόνος ευρισκόμενος σε άβλεπτο (προς τον Υδροχόο) ζώδιο, στους Ιχθύς, αποτελεί ένδειξη αδυναμίας χειρισμού (αβλεψίας) των θεμάτων της Αφροδίτης, ενώ παράλληλα ο “άπιστος” κακοποιός του χάρτη της Μαργαρίτας Άρης, από τον Λέοντα, την βλέπει ευθέως (από αντίθεση). 

Η επαγγελματική της απογείωση ως εξωτική χορεύτρια συμβαίνει μεταξύ 1904 και 1905. Ήταν σύγχρονη της Isadora Duncan και της Ruth St. Denis, όλες πρωτοπόροι του κινήματος του πρώιμου σύγχρονου χορού. Ο κλήρος της Τύχης βρίσκεται στους Διδύμους, υπό την κυβέρνηση του Ερμή, ενώ του Δαίμονος στον Κριό, υπό την κυβέρνηση του Άρη. Αμφότεροι κύριοι είναι σε κλειστή σύνοδο (κόλληση) στον 10ο τόπο (πράξεις/καριέρα). 

Εφαρμόζοντας την τεχνική της Ζωδιακής Άφεσης, όταν ο Δαίμων μετακινηθεί σ΄ ένα από τα τέσσερα ζώδια της τετραπλότητας της Τύχης, ιδίως στον 1ο ή 10ο αυτής, υπάρχει αυξημένη επαγγελματική κινητικότητα και δραστηριότητα, είναι δηλαδή περίοδοι που συμπίπτουν με επαγγελματική άνοδο. Όπως βλέπουμε στο παρακάτω διάγραμμα, στο πρώτο επίπεδο, ο Δαίμων μετακινήθηκε στους Διδύμους, δηλαδή εισήλθε στο ζώδιο της Τύχης στις 9/4/1899, όπου και παρέμεινε εκεί μέχρι τις 26/12/1918, δηλαδή μέχρι το τέλος της ζωής της, ενώ στο δεύτερο επίπεδο, εισήλθε στην Παρθένο μεταξύ 12/7/1904 έως τις 4/3/1906. 

C:\Users\virna\AppData\Local\Temp\lu112405ah47.tmp\lu112405ah70_tmp_a5d800e9447d03e.jpg

Στην σύντομη ζωή της, η Mata Hari ευνοήθηκε πολύ πρωτίστως από τον Ήλιο και ακολούθως από τον Δία, το φως αίρεσης και τον εντός αίρεσης αγαθοποιό, αλλά με την ταυτόχρονη παρουσία του εκτός αίρεσης κακοποιού Άρη ο οποίος και την οδήγησε στο άδοξο τέλος της. Μένει στην ιστορία ως μια γυναίκα που τάραξε τα “χρηστά ήθη” των συντηρητικών κοινωνιών, αλλά κυρίως ως μια γυναίκα η οποία αδίκως κατηγορήθηκε ότι προκάλεσε ολέθρια ζημιά ως κατάσκοπος στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ήταν ο τέλειος αποδιοπομπαίος τράγος. 

Γιάννης Γιαλαμάς