Μια αστρολογική ερμηνεία των γεγονότων της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Αναζητώντας απάντηση στην απορία μου, για το ποιος είναι ο αστρολογικός χάρτης της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, μιας και πρωτοστατεί στα γεγονότα των τελευταίων εβδομάδων στον χώρο του πολιτισμού, βρήκα ως ημερομηνία ίδρυσης την 1η Αυγούστου 1930 (πηγή: wikipedia*). Αναζήτησα τον χάρτη αυτόν για δύο λόγους.
Του Σταύρου Χρήστου
Επειδή από εκεί ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των ηθοποιών πριν από επτά εβδομάδες περίπου. Και επειδή η σχολή του Εθνικού Θεάτρου μιας χώρας, αντιπροσωπεύει ευρύτερα την έννοια της καλλιτεχνικής δομής σε εθνικό επίπεδο, όσο αφορά τις παραστατικές τέχνες. Οι εθνικές δραματικές σχολές είναι μια από τις θεμελιώδεις ρίζες του πολιτιστικού κορμού κάθε χώρας, εκεί που ζυμώνεται αυτό το οποίο, θα φτάσει αργότερα ως “θέαμα” στο ευρύ κοινό, συντελώντας στην διαμόρφωση της αντίληψής του για τον πολιτισμό.
Αναλύοντας τον χάρτη (δεν υπάρχει Ωροσκόπος, μιας και δεν βρέθηκε η ακριβής ώρα της ιδρυτικής πράξης) μπορούμε να δούμε μερικά ενδιαφέροντα σημεία.
Ο Ήλιος, (η οντολογική ταυτότητα της σχολής) και ο Ερμής στον Λέοντα, είναι απόλυτα συμβατοί με την αποστολή της σχολής, που είναι να εκπαιδεύει προσωπικότητες οι οποίες προορίζονται για να βρεθούν μπροστά στη σκηνή, αναλαμβάνοντας το βάρος της ερμηνείας σημαντικών κειμένων. Για αυτό, χρειάζεται ο καλώς εννοούμενος εγωκεντρισμός που αποβλέπει στην βαθύτερη εκπαίδευση του ηθοποιού. Ένας Λέων, που μπορεί να δαμάσει το εγώ του κάτω από αποτελεσματική εκπαίδευση, μπορεί να γίνει εκφραστής σημαντικών ρόλων, και στην περίπτωσή μας αυτοί οι δύο πλανήτες (Ήλιος κι Ερμής), σε αυτό το ζώδιο, δηλώνουν ένα περιβάλλον εκπαίδευσης που έχει την δυναμική να μεταδώσει στους σπουδαστές του αυτή την πειθαρχία. Ο Λέων εξάλλου αντιστοιχεί στον 5ο οίκο, που αντιπροσωπεύει τη δημιουργική έκφραση (σύμφωνα με τη θεωρία αντιστοιχίας ζωδίων και οίκων) και επίσης, θυμηθείτε το λογότυπο της Metro-Goldwyn-Mayer με το λιοντάρι που βρυχάται, προφανώς καθόλου τυχαία επιλογή σε μια από τις ιστορικότερες εταιρείες κινηματογράφου.
Η Σελήνη στον Σκορπιό, ταιριαστή με το έντονο δραματικό στοιχείο που και τραγικό να το αποκαλέσουμε μέσα είμαστε, καθώς οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, σχετίζονται με μια τέτοια βαθιά και μοιραία έκφραση της Σελήνης. Η Αφροδίτη στην Παρθένο και ο Άρης στους Διδύμους, και οι δύο πλανήτες κάτω από την κυβέρνηση του Ερμή, θέτουν την δυναμική τους στην υπηρεσία της έκφρασης και της ερμηνείας (Ερμής) των κειμένων. Ο Άρης στους Διδύμους σε εξάγωνο με τον Ήλιο δείχνει τη συνεχή εκπαιδευτική ροή της σχολής, ως προς την πραγμάτωση της εκπαίδευσης που υπόσχεται. Η ζωδιακή αυτή θέση του Άρη, είναι από τις πιο κατάλληλες και δυναμικές θέσεις για ομάδες που εργάζονται πάνω στην κίνηση, τη φωνή και την επικοινωνία κειμένων.
Ο Κρόνος στον Αιγόκερω σε αντίθεση με τον Δία στον Καρκίνο, δείχνει σε πόσο βαθιά κοινωνική βάση και αντίληψη, βρίσκεται η έννοια της θεατρικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Αυτό δεν δείχνει οπωσδήποτε και το πως αξιολογείται διαχρονικά από την πολιτεία. Δείχνει όμως, πως στο Εθνικό Θέατρο υπάρχει ένα διαρκές και με σταθερές βάσεις ενδιαφέρον για την παραγωγή νέων ηθοποιών.
Ο Άρης στον χάρτη, συμμετέχει σε δύο σημαντικούς σχηματισμούς: Το τρίγωνο 8ης αρμονικής που αποτελείται από τον Άρη σε γωνίες μισού (45°) και ενάμισι (135°) τετραγώνου με τους Δεσμούς της Σελήνης. Και το τρίγωνο Μικρού Ταλέντου το οποίο έχει τον Ήλιο και τον Ουρανό στη βάση, με τον Άρη στην κορυφή. Η θέση του Άρη σε αυτούς τους δύο σχηματισμούς είναι κομβική. Στον πρώτο δείχνει ότι όποτε ο Άρης ενεργοποιηθεί από διελεύσεις στο χάρτη, θα ανταποκριθεί δίνοντας εντάσεις που σχετίζονται με ζητήματα της ίδιας της υπαρξιακής υπόστασης και λειτουργίας της σχολής, προκαλώντας κρίση, επαναπροσδιορισμό και συχνά θα συνδέεται με απώλεια και αναγέννηση.
Στον δεύτερο σχηματισμό δείχνει ακριβώς αυτό που είναι η δραματική σχολή: αναζήτηση της αυθεντικής αυτοέκφρασης, προοδευτικές ιδέες, σωματική ένταση και δημιουργική εκκεντρικότητα, που απορρέει μέσα από αυτά ως φυσιολογικό αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Όταν λοιπόν “θίγεται” ένας Άρης στους Διδύμους, εκφραστής όλων των παραπάνω, τα άτομα-φορείς της ενέργειας αυτής αισθάνονται, πως θίγεται η αξία της αναγνώρισης του ταλέντου τους. Και αν ο Άρης στους Διδύμους θιχτεί, είτε σε προσωπικό ωροσκόπιο, είτε σε ωροσκόπιο κοινωνικής ομάδας, θα φωνάξει πολύ και έντονα.
Αυτοί είναι οι σχηματισμοί που έχουν “ταραχθεί” το τελευταίο διάστημα, έχοντας στην αιχμή τους τον πλανήτη Άρη. Ο λόγος είναι οι επαναληπτικές σύνοδοι του διελαύνοντος Άρη, πάνω στον γενέθλιο Άρη του χάρτη, λόγω της πρόσφατης αναδρομής του. Παρατηρούμε εδώ τη διαφορά, που έχει η δυναμική ενός γρήγορου ανάδρομου πλανήτη σαν τον Άρη, πόσο πιο έντονα μπορεί να είναι τα γεγονότα που μπορεί να προκληθούν, όταν περνάει τρεις φορές πάνω από κάποιο σημείο του χάρτη μέσα σε ένα σύντομο διάστημα χρόνου, σε σχέση, με όταν πραγματοποιεί μια μόνο διέλευση κατά το πέρασμα του.
Το πολύ ενδιαφέρον στον χάρτη είναι το πότε ο διελαύνων Άρης πέρασε πάνω από τον γενέθλιο Άρη. Έκανε τρία περάσματα, μεταξύ Σεπτεμβρίου του ‘22 και Φεβρουαρίου του ’23. Βρέθηκε ανάδρομος σε σύνοδο με τον γενέθλιο Άρη στις 17 Δεκεμβρίου του 2022, ημέρα που δημοσιοποιήθηκε το προεδρικό διάταγμα υπ’ αριθμ. 85(ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022) και το οποίο έχει ξεκινήσει όλες τις αντιδράσεις. Ξαναβρέθηκε σε σύνοδο με τον Άρη της σχολής του Εθνικού θεάτρου στις 8 Φεβρουαρίου του 2023, ημέρα που παραιτήθηκαν οι καθηγητές της σχολής.
Όπως φαίνεται, ο διελαύνων Άρης ενεργοποίησε τους προαναφερθέντες σχηματισμούς και η αντιστοιχία των πλανητικών όψεων στα επίγεια γεγονότα έχει υπάρξει εντυπωσιακή.
Μπορούμε να δούμε άλλες δύο όψεις που συμβαίνουν την ίδια περίοδο, πιο αργής υφής, που δείχνουν ότι υπήρχε ένταση καιρό πριν, η οποία εκδηλώθηκε όταν ήρθε η ώρα. Το ενάμισι τετράγωνο του Ποσειδώνα στον Ήλιο που δείχνει την τάση για εξαπάτηση, υλική και ηθική. Ο Πλούτωνας σε όψη 135° μοιρών (ενάμισι τετράγωνο) με τον Άρη την ίδια περίοδο (Δεκέμβριος ’22 – Ιανουάριος ’23), που δείχνει την απολυτότητα και την δύσκαμπτη διαπραγματευτική στάση της όποιας εξουσίας, σε σχέση με το ζήτημα που έχει προκύψει. Ο Δίας σε τετράγωνο με τον γενέθλιο Δία του χάρτη στις 8 Φεβρουαρίου, δείχνει το θέμα της ιδέας της δικαιοσύνης να βάλλεται καθαρά στον ηθικό πόλο (Δίας) του χάρτη.
Αστρολογικά λοιπόν ο Άρης πυροδότησε τα όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή και οι όψεις του Ποσειδώνα και του Πλούτωνα δείχνουν ότι τα πράγματα έβραζαν νωρίτερα, πριν ακόμα γίνουν αντιληπτά στην ευρύτερη κοινωνία. Αν προσπαθούσαμε μια αστρολογική πρόβλεψη με βάση αυτά τα στοιχεία και σε σχέση με τις διελεύσεις των επόμενων μηνών, θα λέγαμε τα εξής:
Ένα στοιχείο που εντυπωσιάζει αστρολογικά είναι, πως μέσα σε διάστημα δύο μηνών, από τις αρχές Μαρτίου ως τα τέλη Απριλίου, ο διελαύνων Χείρωνας θα κάνει σύνοδο με τον Ουρανό στον χάρτη της σχολής του Εθνικού και αμέσως μετά θα συμβεί το ανάποδο: ο διελαύνων Ουρανός θα κάνει σύνοδο με τον Χείρωνα της σχολής(μέσα Απριλίου). Και αυτό, θα ενισχυθεί από το πέρασμα του Δία στα μέσα Μαρτίου, δημιουργώντας έτσι μια τριπλή σύνοδο. Είναι πιθανό ότι τότε θα υπάρξουν κάποιες σημαντικές εξελίξεις σχετικά με την απόδοση δικαίου. Οι συγχρονισμένες όψεις μεταξύ Ουρανού και Χείρωνα, δείχνουν πως υπάρχει δυναμική ώστε το κλίμα που έχει δημιουργηθεί να κρατήσει για καιρό, αν μη τι άλλο σε ψυχολογικό επίπεδο. Οι όψεις αυτές, μιλάνε για μεγάλη αντίδραση απέναντι σε καταστάσεις καταπίεσης.
Είναι επίσης πιθανό, να υπάρξει κάποια πρόοδος στο ζήτημα στις αρχές του Μαρτίου που γίνεται η όψη εξαγώνου του διελαύνοντος Δία πάνω στον γενέθλιο Άρη.
Τέλος, εκτός από τις πλανητικές διελεύσεις, ο χάρτης της Δραματικής Σχολής του Εθνικού, συνδέεται με την Ηλιακή έκλειψη που θα συμβεί στις 20 Απριλίου 2023. Στο σχεδιάγραμμα βλέπουμε, πως η έκλειψη πέφτει επάνω στους Δεσμούς της Σελήνης και άρα κάνει γωνία μισού τετραγώνου με τον Άρη, αναζωπυρώνοντας τον προαναφερθέντα σχηματισμό έντασεων. Η Αφροδίτη της έκλειψης, θα βρεθεί πάνω στον Άρη και αυτό μπορεί να δηλώνει προσπάθεια για λείανση αυτών των εντάσεων. Ο διελαύνων Άρης, θα βρίσκεται στο μεσοδιάστημα Δία / Πλούτωνα της σχολής, μεσοδιάστημα που ερμηνεύεται ως απόκτηση δημοσιότητας που μπορει να προκαλέσει τη συμπαράσταση από άλλους, οπότε η τάση θα είναι να συνεχίσουν εξίσου έντονα οι διεκδικήσεις. Το ενδιαφέρον εδώ εστιάζεται στο ποια θα είναι η οποιαδήποτε συμφωνία στην οποία θα καταλήξουν οι δύο πλευρές, καθώς σε κάποιες όψεις του χάρτη τότε, θα υπάρχουν τάσεις αυτο-υπονόμευσης.
Stavro Christo
* Λύδια Σαπουνάκη-Δρακάκη, Μαρία Λουίζα Τζόγια Μοάτσου, Η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, εκδ. Μ.Ι.Ε.Τ., Αθήνα, 2011.