Ο Ποσειδώνας στους Ιχθείς και η σχέση του µε το δεύτερο κύµα του Μεταµοντερνισµού!

Ο Ποσειδώνας στους Ιχθείς και η σχέση του µε το δεύτερο κύµα του Μεταµοντερνισµού 

Ο Ποσειδώνας στους Ιχθείς και η σχέση του µε το δεύτερο κύµα του Μεταµοντερνισµού. Το κείµενο αυτό είναι µια µελέτη γύρω από το φιλοσοφικό ρεύµα του Μεταµοντερνισµού ειδωµένο µέσα από την αστρολογική θεώρηση. Ο λόγος της αστρολογικής προσέγγισης ενός σύγχρονου φιλοσοφικού ρεύµατος επιλέχθηκε γιατί πιστεύω πως ζούµε και ερµηνεύουµε τη ζωή µας µέσα από Μεταµοντέρνες αντιλήψεις, χωρίς να το αντιλαµβανόµαστε καν, οπότε η συνειδητοποίηση της Μεταµοντέρνας θεωρίας σε σχέση µε τις αστρολογικές δοµές που τη γεννούν µπορεί να δώσει µια επιπλέον προσέγγιση πάνω στα γεγονότα που βιώνουµε. Συγκεκριµένα θα ασχοληθώ µε το δεύτερο κύµα του Μεταµοντερνισµού το οποίο φαίνεται πως αρχίζει να γίνεται κοινωνικά αντιληπτό γυρω στο 2011-12, περίοδο που ο Ποσειδώνας περνάει στους Ιχθείς. 

Από τον Σταύρο Christo

Ο Ποσειδώνας στους Ιχθείς και η σχέση του µε το δεύτερο κύµα του Μεταµοντερνισµού! 3

Για να κατανοήσουµε τα γεγονότα της περιόδου από το 2011 και έπειτα σε σχέση µε τη Μεταµοντέρνα θεωρητική υφή τους θα ήταν χρήσιµο να δούµε µερικούς ορισµούς για το τι ονοµάζεται Μεταµοντερνισµός. Σύµφωνα µε την εγκυκλοπαίδεια Britannica (για να χρησιµοποιήσουµε µια ευρείας αποδοχής πηγή), Μεταµοντερνισµός στη δυτική φιλοσοφία, είναι ένα κίνηµα του τέλους του 20ου αιώνα που χαρακτηρίζεται από ευρύ σκεπτικισµό, υποκειµενισµό ή σχετικισµό και έχει µια οξυµένη ευαισθησία για το ρόλο που παίζει η ιδεολογία στη διεκδίκηση και διατήρηση της πολιτικής και οικονοµικής εξουσίας. 

Ο Lyotard (γάλλος φιλόσοφος που όρισε φιλοσοφικά το Μεταµοντερνισµό µε το βιβλίο του “Η Μεταµοντέρνα Κατάσταση” του 1978) ορίζει το µεταµοντέρνο ως τη «δυσπιστία απέναντι στις µετα-αφηγήσεις». Ως µετα-αφηγήσεις νοούνται οι ιστορικά αποδεκτές αντιλήψεις για την Ιστορία και τους στόχους της ανθρώπινης φυλής που θεµελιώνουν και νοµιµοποιούν τις γνώσεις και τις πολιτισµικές πρακτικές. Με απλά λόγια το µεταµοντέρνο θεωρεί ότι δεν υπάρχει καµία δεδοµένη Ιστορία, σε επίπεδο Έθνους, Φυλής, πως όλα είναι σχετικά, οι αφηγήσεις και οι ανθρώπινη αντίληψη της ιστορίας και των αξιών είναι πάντα υποκειµενική και υπόκειται στο ποιός είναι ο παρατηρητής – αφηγητής – η επικρατούσα ιδεολογία. 

Η πραγµατικότητα, σύµφωνα µε τον µεταµοντερνισµό, είναι µια εννοιολογική κατασκευή, ένα δηµιούργηµα της επιστηµονικής πρακτικής και της γλώσσας. Αυτό ισχύει επίσης και στη διερεύνηση γεγονότων του παρελθόντος από ιστορικούς και για την περιγραφή κοινωνικών θεσµών, δοµών ή πρακτικών από κοινωνικούς επιστήµονες. Δηλαδή απορρίπτεται οποιαδήποτε θεµελιώδης αξία περί αρχής ή αντικειµενικής αλήθειας και υπερασπίζεται η ιδέα του σχετικισµού στα πάντα. 

Η µεταµοντέρνα οπτική – η οποία προκύπτει από την απόρριψη µιας αντικειµενικής φυσικής πραγµατικότητας – εκφράζεται µερικές φορές λέγοντας ότι “αυτό που ονοµάζεται Αλήθεια, δεν υπάρχει”. Ο Μεταµοντερνισµός δε δέχεται ότι ικανότητες και διαθέσεις είναι παρούσες στα ανθρώπινα όντα από τη στιγµή της γέννηση τους. Οι µεταµοντερνιστές επιµένουν ότι όλες ή σχεδόν όλες οι πτυχές της ανθρώπινης ψυχολογίας, της Λογικής, της γλώσσας ως κωδικα, είναι εντελώς κοινωνικά καθορισµένες. 

Ο µεταµοντερνισµός ιστορικά γεννιέται εκεί που ο Μοντερνισµός αρχίζει να παρουσιάζει σηµάδια ιδεολογικής κόπωσης. Αυτό συνέβη γύρω στο 1950-60. Ο Μεταµοντερνισµός έγινε αντιληπτός σαν φιλοσοφία από το 1970 και έπειτα. Για να το κάνουµε κατανοητό µε παραδείγµατα από την καθηµερινή ζωή, ταινίες όπως του Quentin Tarantino (Pulp Fiction) ή του David Lynch (Twin Peaks, Mulholland Drive) θεωρούνται µεταµοντέρνες. Ο λόγος είναι ότι χρησιµοποιούν ήδη υπάρχοντα µοτίβα από παλαιότερες ταινίες και τα ενωµατώνουν στις δικές τους. Αυτό δηµιουργεί την έννοια της σχετικότητας των νοηµάτων, το ότι κάθε νόηµα µπορεί να ερµηνευτεί ανάλογα µε το ποιος και πως το χρησιµοποιεί. 

Σε ένα τελείως απλό, καθηµερινό (και πολιτιστικά εντελώς ευτελές) πλαίσιο, αυτό που χιλιάδες tik-tokers κάνουν όταν βάζουν στο βιντεακι τους ένα τραγούδι να παίζει και εκείνοι ανοιγοκλείνουν το στόµα, θα µπορουσε να ειδωθεί σαν µια καθηµερινή εξασκηση της µεταµοντέρνας θεωρίας. Γενικά ο Μεταµοντερνισµος έχει σχέση µε την ιδέα της Παγκοσµιοποίησης. 

Στο αστρολογικό µέρος τώρα, η περίοδος που ο Μεταµοντερνισµός συστηµατοποιήθηκε θεωρητικά ήταν στα 70ς. Τότε γράφτηκαν τα πρώτα βιβλία γύρω από αυτή τη θεωρία, κυρίως από Γάλλους φιλοσόφους, όπως οι Lyotard, Derrida, Foucault, Baudrillard. Αυτό αντιστοιχεί στα χρόνια που ο Ποσειδώνας βρισκόταν στον Τοξότη(1970-1984) και ο Πλούτωνας στον Ζυγό(1971-1984). Οι κοσµικές αυτές διελεύσεις µεταφράστηκαν κοινωνικά σε ρυθµίσεις που διευθέτησαν τις σχέσεις µεταξυ των δύο φύλων, – νοµοθέτηση (Τοξότης), σχέσεις µεταξύ των φύλων (Ζυγός). Π.χ. ο νόµος για το δικαίωµα της άµβλωσης στις ΗΠΑ, ο νόµος για το δικαίωµα διαζυγίου στην Ιταλια. 

Ο Ποσειδώνας στον Τοξότη έφερε επίσης σε αυτή την περίοδο το 2ο φεµινιστικό κύµα, το οποιο είχε αρχίσει από τα 60ς αλλά τώρα έφτανε στο αποκορύφωµά του. Έχουµε κινήµατα για τα δικαιώµατα των οµοφυλοφύλων, των µαύρων στην Αµερική (Black panthers). Αυτές οι κινήσεις αστρολογικά αποδίδονται στον κύκλο Ουρανού – Πλούτωνα που το 1965 βρισκόταν σε όψη συνόδου. Αλλά ο Ποσειδώνας είναι η πλανητική ενέργεια που διαχέει τις υπό διαµόρφωση ιδέες της κάθε εποχής µεσα στον κοινωνικό ιστό. 

Όλα αυτά τα κινήµατα γύρω στις αρχές των 1980ς για διάφορους λόγους εξασθενούν. Πιστεύω πως αστρολογικά το πέρασµα του Ποσειδώνιου ιδεαλισµού, από τις πολιτικές διεκδικήσεις του Τοξότη στον πραγµατισµό του Αιγόκερου, έφερε αποδυνάµωση σε αυτά τα κινήµατα. Όµως οι δυναµικές που είχαν δηµιουργηθεί στην κοινωνική σφαίρα µε οργανωµένους τρόπους δράσης, θα ερχόντουσαν ξανά στην επιφάνεια κάποια χρόνια αργότερα. Αν θεωρήσουµε ότι η περίοδος του Ποσειδώνα στον Τοξότη είναι το πλαίσιο της γέννησης των κινηµάτων που αναφέραµε πιο πάνω και ότι το φιλοσοφικό ρεύµα που τα συνοδεύει είναι ο Μεταµοντερνισµός, τότε θα πρέπει να αναζητήσουµε την αναζωπύρωση όλων αυτών των δυναµικών στην περίοδο που ο Ποσειδώνας θα έρθει σε θέση τετραγώνου προς τον Τοξότη, δηλαδη την περίοδο που θα διέλαυνε από το ζώδιο των Ιχθύων. Εκεί που του αποδίδεται η θέση κυβέρνησης του και όλα τα χαρακτηριστικά του πλανήτη µπορούν να εκφραστούν µε µεγάλη ισχύ. 

Πιστεύω πως η έναρξη του 2ου κύµατος του Μεταµοντερνισµού σηµατοδοτείται από το κίνηµα του Occupy Wall Street τον Σεπτέµβριο του 2011. Στην Ελλάδα είχαµε τους Αγανακτισµένους της Πλατείας Συντάγµατος από τον Μάϊο της ίδιας χρονιάς. Σταδιακά τα επόµενα χρόνια, αναπτύσσονται και έρχονται στην επιφάνεια πολλά κοινωνικά κινήµατα µε συγκεκριµένες διεκδικήσεις δικαιωµάτων: το κίνηµα #metoo (Οκτώβριο του 2017 – κατά την είσοδο του Κρόνου στον Αιγόκερω), το BlackLivesMatter (Ιούλιος του 2013 αλλά µε κορύφωση το 2020), το LGBTQ κίνηµα και τα ζητήµατα αυτοπροσδιορισµού της ταυτότητας του φύλου µε µια οµπρέλα που περιλαµβάνει από 7 ως και 76 κατηγορίες, ανάλογα ποιος ορισµός χρησιµοποιείται κάθε φορά (Identity Politics). Επίσης το µεταναστευτικό ζήτηµα, το οικολογικό κίνηµα. 

Πως σχετίζονται λοιπόν όλα αυτά µε τον Ποσειδώνα; 

Ο λόγος είναι ότι ο Ποσειδώνας σχετίζεται µε την αποδοχή του άλλου, του µη κοινωνικά ενταγµένου ή αποδεκτού, και στους Ιχθείς αυτή η τάση αποδοχής µεγιστοποιείται µέσα στην κοινωνία. Ο Ποσειδώνας σχετίζεται µε την τάση να καταλυθούν τα εγωιστικά όρια και η αίσθηση της ύπαρξης ως κάτι το αποµονωµένο. Θέλει να θεραπεύσει µέσα από την ένωση των ξεχωριστών µερών και µέσα από την κοινωνική αποδοχή. 

Σε αυτή τη διέλευση του Ποσειδώνα από τους Ιχθείς υπάρχουν και κάποιοι άλλοι πλανητικοί παράγοντες, που δίνουν τον πιο έντονο κοινωνικά χαρακτήρα στην ανάγκη για κοινωνική αποδοχή και ενσωµάτωση. Ένας παράγοντας είναι ο Πλούτωνας η έλευση του οποίου στον Αιγόκερω από το 2008 είχε στρώσει το σκηνικό για κοινωνική µεταµόρφωση. Τα τετράγωνα µεταξύ Πλούτωνα – Ουρανού από το 2012 ως το 2015, είναι η δράση, ο Ποσειδώνας είναι η κοινωνική ενσωµάτωση της δράσης αυτής. 

Ένας άλλος παράγοντας είναι οι συνοδικοί κύκλοι στους οποίους εµπλέκεται ο Ποσειδώνας. Έχουµε τον κύκλο του µε τον Δία που από το 2011 ως και τον Απρίλιο του 2022 ξετίλυξε όλη τη δυναµική η οποία ήρθε µέσα από τη συνάντηση των δύο πλανητών στην 26º του Υδροχόου τον Μάιο του 2009. Κοιτώντας τώρα πίσω, µπορούµε να εκτιµήσουµε ότι η πολιτική που διαµορφώθηκε, επηρεάστηκε πολύ από κοινωνικές οµάδες που θεωρήθηκαν προοδευτικές (Υδροχόος) και εκτός συστήµατος και οι οποίες ενσωµατώθηκαν σε κάποιο βαθµό µέσα στο σύστηµα αλλάζοντας την κοινωνικοπολιτική ατζέντα – µέσω της πολιτικής παρέµβασης (Διας). Σε αυτό έπαιξε ρόλο η κοινωνική δικτύωση, άλλο ένα Υδροχοϊκό εργαλείο. 

Με τον κύκλο Ποσειδώνα-Δία να έχει φτάσει στο τέλος του και να αρχίζει ένας νέος τον Απρίλιο του 2022 στις 23° Ιχθύων, έχει ενδιαφέρον το πως θα εξελιχθούν και θα επεκταθούν οι πολιτικές που έχουν αναδυθεί την προηγούµενη 12ετία. Ίσως να υπάρξει µια µαχητικότητα η οποία θα περάσει σε πιο φιλοσοφικό επίπεδο ή θα απλωθεί στην κοινωνία ως µια δεδοµένη κατάσταση – επέκταση της πολιτικής βούλησης (Δίας) των αιτηµάτων των οµάδων αυτών. Και µια περαιτέρω ενσωµάτωση στην κοινωνία και αποδοχή του διαφορετικού ως µια νέα κοινωνική πτυχή. 

Το κοινό όλων αυτών των κινηµάτων και ο λόγος της ευρείας απήχησής τους είναι η ύπαρξη των social media. (Δίας/Ποσειδώνας στον Υδροχόο – προηγούµενος κύκλος). Το facebook και το twitter δηµιουργούν το µέσο για να κυκλοφορήσει η πληροφορία πολύ γρήγορα και τα hashtag γίνονται ο τρόπος µετάδοσης του οποιουδήποτε κοινωνικού αιτήµατος. Χωρίς την ύπαρξη της τεχνολογίας, της τόσο άµεσης επικοινωνίας, δε θα ήταν δυνατή η εξέλιξη των γεγονότων όπως τη γνωρίζουµε σήµερα. 

Αυτή είναι η Μεταµοντέρνα αποκέντρωση της πληροφορίας και της αντικατάστασης του ενός κέντρου της από άπειρα “κέντρα”, που το καθένα προσπαθεί να αρθρώσει το προσωπικό του αφήγηµα. Αυτό που λεµε ατοµικότητα – διαφορετικότητα, γίνεται όλο και πιο αποδεκτό µέσα από την κουλτούρα των social media. Όλοι συµµετέχουµε σε µια κοινή – ανοιχτή σε µηνύµατα – πλατφόρµα. Αυτή είναι η Ποσειδώνια επιρροή µέσα από τους Ιχθείς πάνω στις κοινωνίες, η πεποίθηση ότι όλοι επικοινωνούµε και βιώνουµε το ίδιο µέσα από τη χρήση των social. Ή µπορεί αυτό να είναι απλά µια επιθυµία, και το κοινό βίωµα να µη λαµβάνει χώρα στην πραγµατικότητα οπότε και να έχουµε την περίπτωση της Ποσειδώνιας πλάνης. 

Ο κύκλος Ποσειδώνα-Κρόνου (άρχισε το 1989, 12° Αιγόκερω) και Ποσειδώνα – Ουρανού (άρχισε το 1993, 19° Αιγόκερω) είχαν και οι δύο τη σύνοδο τους στον Αιγόκερω. Όσον αφορά τον κυκλο Ποσειδώνα-Κρόνου, δηλώνει πως τα 35 χρόνια ως και την επόµενη σύνοδο Ποσειδώνα / Κρόνου στην 0° του Κριού το 2026, θα έχουν έντονο το χαρακτήρα των ολοένα αυξανόµενων κοινωνικών ορίων µέσα από νοµοθετικές οδούς, και όσο αφορά τον Ποσειδώνα / Ουρανό, πως θα υπάρχει έντονη η επιρροή για οµάδες και συλλογικότητες που θα έρχονται από µη κοινωνικά αποδεκτά κοµµάτια της κοινωνίας και θα αποζητούν την ενσωµατωσή τους σε αυτή, διευρύνοντας ή αλλάζοντας το περιεχόµενο της κοινωνικής ζωής. (έντονος νοµοθετικός χαρακτήρας και έντονο το κοµµάτι της εξουσίας και της σωµατοποίησης αλλαγών που θα επηρεάσουν την κοινωνία) 

Λόγω αυτών των κύκλων, ο Ποσειδώνας στους Ιχθείς επιδρά έντονα στην πολιτική και νοµοθετική δράση. Και οι δυο κοινωνικοί πλανήτες (Διας, Κρόνος) τον συνάντησαν σε ζώδια του Κρόνου άλλωστε. 

Αν πάµε πίσω ιστορικά, στην προηγούµενη φορά που ο Ποσειδώνας βρέθηκε στους Ιχθείς, µεταξύ 1847-1862, σε εκείνο το διάστηµα έχουµε τη συγγραφή του Κοµµουνιστικού Μανιφέστου από τους Marx και Engels to 1848. Αν στην προηγούµενη επίσκεψη του Ποσειδώνα στους Ιχθείς, η γέννηση της ιδέας του Κοµµουνισµού έπεσε µέσα στην κοινωνία, µετά από 165 χρονια ο κύκλος έχει ολοκληρωθεί, περνώντας από τα στάδια της ανόδου και της καθόδου, η Σοβιετική Ένωση δηµιουργήθηκε και διαλύθηκε. Όµως µε την τωρινή είσοδο του Ποσειδώνα στους Ιχθείς, οι ιδέες του κολλεκτιβισµού και της υπεράσπισης των αδύναµων κοινωνικών οµάδων επανέρχονται δυναµικά µέσα στην κοινωνία. 

Οι Δυτικές κοινωνίες µετά το 2011 έχουν εισαχθεί σε µια ιδιότυπη µορφή κοµµουνισµού που ζει και τρέφεται µέσα στον καπιταλισµό. Οι κοινωνικές µάχες που δίνονται, στη βάση τους έχουν αυτό το ζητούµενο και ιδεολογικά και οικονοµικά. Το διακύβευµα τώρα, είναι αν θα συνεχίσουµε να υπάρχουµε µέσα σε ένα καπιταλισµό, µε τη µορφή που τον γνωρίζαµε ως τώρα, ή αν θα περάσουµε σε µια κοινωνία µε µια πιο διάχυτη έννοια της ιδιοκτησίας των αγαθών. Εδώ ο Ποσειδώνας δίνει την ιδέα των ασαφών ορίων σε σχέση µε αυτό, επειδή σε αυτά τα χρόνια συντελείται µια ιδεολογική ανασύσταση. Πιστεύω ότι θα φανεί πιο καθαρά η εικόνα ως προς το υλικό κοµµάτι, όταν ο Ποσειδώνας περάσει στον Κριό το 2025-26. 

Ένα άλλο σηµαντικό που συνέβη στην προηγούµενη διέλευση του Ποσειδώνα ήταν η έκδοση του βιβλίου “Η Καταγωγή των Ειδών” του Κάρολου Δαρβίνου. 

Οι συσχετισµοί και εδώ είναι ενδιαφέροντες: µε το σύγγραµµα του Δαρβίνου στην τότε Ποσειδώνια διέλευση του στους Ιχθείς δηµιουργείται η ιδέα σε συλλογικό επίπεδο για τη καταγωγή του ανθρώπου σύµφωνα µε την ιδέα της “φυσικής επιλογής” και της εξέλιξης των ειδών. Στην τωρινή επίσκεψη του Ποσειδώνα βρισκόµαστε ξαφνικά να συζητούµε για τον µετάνθρωπο / transhumanism. Πάλι στην συλλογική σφαίρα εισάγεται µια νέα ιδέα, µαζικά σε σχέση µε τις ιδιότητες και τη φιλοσοφία γύρω από το ανθρώπινο σώµα. Πριν µιλούσαµε για την καταγωγή του, τώρα συζητείται το µέλλον του. 

Ένα ακόµα ενδιαφέρον στοιχείο συσχετισµού είναι τα χρόνια που ο Ποσειδώνας βρέθηκε απέναντι από τους Ιχθείς, µεταξύ 1928-1943 στην Παρθένο. Ήταν η εποχή που η ανθρώπινη κοινωνία λειτούργησε στο κυρίαρχο κοµµάτι της προς την αντίθετη κατεύθυνση, την ανάλυση και κατηγοριοποίηση κοινωνικών οµάδων. Ναζισµός και στρατόπεδα συγκέντρωσης. Κατά περίεργο τρόπο στρατόπεδα υπάρχουν και τώρα, αλλά ονοµάζονται “δοµές” είτε είναι για µετανάστες είτε για άτοµα που νοσούν από κορονοϊό, όπως συµβαίνει σε µερικές χώρες. Βλέπουµε ότι η όψη του νοµίσµατος τώρα είναι διαφορετική ως προς την αντίληψη των ευρύτερων κίνητρων αλλά µπορεί να εµπεριέχει γεγονότα κοινης υφής µε την τότε περίοδο, τα οποία τώρα εξυπηρετούν ένα διαφορετικό κοινωνικό πλαίσιο εντολών. 

Αν κοιτάξουµε τη σύνθεση του πληθυσµού που συµµετέχει στα τωρινά κοινωνικά κινήµατα, θα δούµε ότι ο βασικός κορµός που τον συνιστά είναι άνθρωποι που γεννήθηκαν µεταξύ 1980 και 1995. Είναι δηλαδή πάνω κάτω µεταξύ 25 και 40 ετών. Οι περισσότεροι έχουν στους χάρτες τους τον Πλούτωνα στον Σκορπιό(και πολύ λιγότερο στον Ζυγό), και τους Ποσειδώνα, Ουρανό είτε στον Τοξότη είτε στον Αιγόκερω. Υπήρξε δε, το διάστηµα 1988-1991 όπου υπήρχε η παρουσία Ποσειδώνα-Ουρανού-Κρόνου στον Αιγόκερω σε συνοδικές αποστάσεις µοιρών. 

Πιστεύω ότι εκείνη ειδικά η οµάδα ατόµων, είναι η πιο µαχητική εξαιτίας της Πλουτώνιας αποφασιστικότητας για µεταµόρφωση και καταστροφή των παλαιότερων δοµών, η οποία συνδιαζόµενη µε την πολύ ενισχυµένη Αιγοκαιρική επιρροή, δηµιουργεί άτοµα που θα λειτουργήσουν µε ευκολία µέσα από τις κοινωνικές δοµές της εξουσίας ή που θα αναλάβουν δράση και θα αποκτήσουν εξουσία κάθως θα έχουν µεγάλη θέληση να θεσµοθετήσουν (Κρόνος) τις προοδευτικές κοινωνικές τάσεις. Ήταν αναµενόµενο κοιτάζοντάς το µέσα από αυτό το πρίσµα, ότι έχοντας τον Πλούτωνα στον Αιγόκερω από το 2008 να προωθεί τον κοινωνικό µετασχηµατισµό, πως όταν ο Ποσειδώνας θα έφτανε στους Ιχθείς το 2011 και ο Κρόνος στον Αιγόκερω το 2017, αυτή η πληθυσµιακή οµάδα θα βρισκόταν στο απόγειο της ενεργής συµµετοχής της µέσα στην κοινωνία. Όντως όλα τα κινήµατα αγγίζουν το µέγιστο κοινωνικό τους εύρος από στο 2017 και έπειτα. 

Ο Ποσειδώνας συµβολίζει την έννοια της ένωσης. Αυτός είναι ο λόγος που οι συλλογικότητες µέσα σε αυτά τα χρόνια γίνονται κοινωνικά αποδεκτές και αποκτούν απήχηση. Αλλά πέρα από τις κοινωνικές διεκδικήσεις, ο Ποσειδώνας εκφράστηκε και µέσα από τον εµβολιασµό. Ο εµβολιασµός έγινε λόγος για συγκρότηση νέων κοινωνικών οµαδοποιήσεων, τους εµβολιασµένους και τους ανεµβολίαστους. Το σηµείο που πρέπει να τονιστεί και πάλι, είναι πως ο Ποσειδώνας µέσα στους Ιχθείς λειτουργεί σαν επιρροή κοινωνικής συσπείρωσης στις ήδη διαµορφωµένες οµαδοποιήσεις του πληθυσµού. Η διαµόρφωση είναι επιρροή του Πλούτωνα. 

Προσπάθησα στο παρόν κείµενο, να δείξω πως ο Ποσειδώνας στους Ιχθείς ενισχύει στην κοινωνία αυτό που οι σύγχρονοι φιλόσοφοι ονοµάζουν Μεταµοντερνισµό. 

Φαίνεται ότι η δυναµική του πλανήτη στο ζώδιο των Ιχθύων επηρεάζει την κοινωνία πάντα προς µια κατεύθυνση κοινωνικής αλληλεγγύης απέναντι σε ανθρώπους και κοινωνικές οµάδες που βρίσκονται σε αδυναµία ή εκτός των αποδεκτών κοινωνικών ορίων. Η επιρροή του Ποσειδώνα στους Ιχθείς ευνοεί την κοινωνική ένταξη αυτών των οµάδων εντός των κοινωνικών δοµών. 

Στην Ποσειδώνια τάση για εξάλειψη του κέντρου (Εγώ), βρίσκουν την εφαρµογή τους οι ιδέες του Μεταµοντερνισµού. Αυτή η τάση διαµορφώνει επίσης τις κοινωνικές συνθήκες για να σταµατήσουµε και να αναλογιστούµε µε ένα φιλοσοφικό τρόπο γύρω από την ίδια την πορεία της ζωής µας µέσα στις παρούσες κοινωνικές συνθήκες. Ο ερχοµός του κορονοϊού είχε και αυτή την πλευρά. Μέσα ουσιαστικά από την ακύρωση των κοινωνικών ρυθµών(πολύµηνες καραντίνες) και την επανεκτίµηση των κοινωνικής ζωής, διαφορετικά από τον τρόπο που τη ορίζαµε ως το τέλος του 2019. 

Προφανώς αυτό θα συνεχιστεί σε ολόκληρο το αργό πέρασµα του Ποσειδώνα µέσα από τους Ιχθείς, µέχρι να µπει στον Κριό το 2025-26. Τότε πιθανώς, όλα όσα δηµιουργήθηκαν µέσα στην τρέχουσα ζωδιακή περίοδο, να µπουν σε µια πολύ πιο πρακτική(Κριός) κοινωνικά µορφή. Τότε θα φανεί τι δηµιούργησε η Ποσειδώνια επιρροή, µέσα από την εφαρµογή ή την απόρριψη του πνεύµατος των διαφόρων συλλογικοτήτων για την προστασία των αδύναμων κοινωνικών οµάδων, του πνεύµατος των χρόνων της οικονοµικής ύφεσης και των µνηµονίων, και τέλος την εφαρµογή ή την απόρριψη του πνεύµατος που δηµιουργήθηκε µέσα από την κοινωνία του κορονοϊού. 

Από τον Σταύρο Christo